Adam Chromý
');
//-->
- Počet článků 110
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 6175x
Seznam rubrik
Adam Chromý
Krvavá pomsta ďábelského holiče
Tim Burton obhajuje svou pozici mistra filmové ponurosti a přichází s originálním muzikálem o vraždícím londýnském holiči dosahujícím intenzivního zážitku díky použitým hektolitrům krve a tunám pudru. Sweeney Todd je v každém případě ojedinělým úkazem. Ačkoliv film sám dokazuje, jak musí být jeho původní jevištní provedení pro diváky nesnesitelné, Burton z něj na plátně učinil překvapivě působivou záležitost.
Adam Chromý
Kulturní zážitek na vlastní nebezpečí
Málokdy se stává, že by název filmu tak výstižně vyjadřoval jeho skutečnou podstatu jako v případě Renčova Na vlastní nebezpečí. Ačkoliv nebezpečí je to poslední, co zde mohou diváci nalézt, název je jasně upozorňuje, že byli před návštěvou kina předem varováni. Dobrodružnému snímku totiž schází to nejpodstatnější – akce. Více adrenalinu lze zažít při přepravě spoji Českých drah, které vznik filmu podpořily.
Adam Chromý
Česko má deset nominací na Oscara!
Po včerejším vyhlášení oscarových nominací zaznamenalo české sebevědomí největší vzestup snad od vítězství našich hokejistů na olympijských hrách v Naganu. Rozdíl je ovšem v tom, že tentokrát je zdrojem hrdosti namísto sportu kinematografie. Co mají společného Edith Piaf, irský hudební film a animovaná krysa? Nominaci na Oscara...a překvapivě také český původ. Zatímco ten skutečný český film se potácí v krizi, národní charakter parazituje na cizím úspěchu.
Adam Chromý
Prohraná filmová bitva
Bolek Polívka si hraje na Napoleona, Jana Doleželová na Francouzku, plastové lebky na pozůstatky padlých bojovníků, Eva Papoušková na filmovou scénáristku, Dušan Klein na filmového režiséra a nevydařená vesnická fraška na lidovou komedii o česko-francouzském přátelství. Kdyby ovšem Svatba na bitevním poli překročila hranice Francouzské republiky, čekala by nás odveta v podobě vyhlášení války za zneuctění národních dějin.
Adam Chromý
Nejasná zpráva o stavu české kinematografie
Loni mělo v kinech premiéru třináct českých celovečerních hraných filmů. Pět z nich je schopných domácí kinematografii důstojně reprezentovat. Zbytek by při svém uvedení v zahraničí způsobil spíše mezinárodní ostudu než obdiv. Ačkoliv loni kinematografie spěla od vrcholu ke dnu, filmaři se paradoxně dočkali několikanásobného navýšení státní podpory a filmová tvorba se tak stala oblíbeným koníčkem nadšených amatérů.
Adam Chromý
Chyťte doktora...a nebo vůbec ne
Chyťte doktora vypráví ve třech pokusech o sexuálním chování obyvatel České republiky. Nabízí Tatianu Vilhelmovou na šest způsobů (dvě role x tři varianty příběhu), což je spíše důsledkem nedostatku domácích herců než originálním tvůrčím záměrem. Podle upoutávky to vypadalo na další těžkou ránu pro domácí kinematografii (již třetí v řadě). Nakonec je z Chyťte doktora překvapivě jen průměrný český film, což ještě nutně nemusí znamenat, že je dobrý.
Adam Chromý
Královna Alžběta a krize středního věku
Královna Alžběta poroučí větru, chrání Anglii před španělskou invazí a přitom touží po muži, který by ji měl rád takovou, jaká je. To vše v druhé části historického životopisného dramatu o jedné z nejvýznamnějších postav evropských dějin. Ty jsou ve filmu Královna Alžběta: Zlatý věk podány v atraktivní a snadno stravitelné formě, která uspokojí učitelky dějepisu stejně jako studiem historie nedotčené diváky, kteří si myslí, že britská královna vypadá jako Cate Blanchett.
Adam Chromý
Agáta Hanychová hledá smysl života...a diváci východ z kina
Pokud by měl v české kinematografii nastat zásadní obrat k lepšímu, musí nejprve najít své dno, od něhož by se mohla odrazit. V Crash Road se tak konečně stalo. Agáta Hanychová se vydává na „dobrodružnou“ cestu, kde utíká před zlými lidmi, sebou samotnou a hlavně osudem, který ji prostě nemá rád. Při tom podává výkon, za který ji doma rozhodně nepochválí. K nejlepším okamžikům Crash Road patří právě ty chvíle, ve kterých se nic neděje a hlavně nemluví...
Adam Chromý
Poslední plavky z filmového dna
Rozmarná letní komedie v hlavní roli s Petrem Čtvrtníčkem, digitálním sumcem, Budweiserem a Hermelínem je spíše k pláči než ke smíchu. Poslední plavky nejsou špatný film. Poslední plavky jsou tím nejkatastrofálnějším pokusem o film, nešťastným zářezem do kariéry každého, kdo se na něm podílel a devadesátiminutovým utrpením pro všechny, kdo se na tuto zoufale nevtipnou záležitost vydržel dívat až do konce.
Adam Chromý
Jak se staví (televizní) sen
Ukaž, jak bydlíš a televize Prima ti řekne, kdo jsi. V jejím programu se objevil nový přírůstek inspirovaný vypůjčeným pořadem z České televize „Bydlení je hra“, jemuž dodal nový atraktivní kabát. „Jak se staví sen“ nakonec není ani o stavění ani o snech, ale o tom, že většina obyvatel České republiky je „out“, alespoň pokud jde o vybavení jejich domácností.
Adam Chromý
Once/Jednou... a dost
Před irským filmovým zázrakem o vztahu mezi pouličním muzikantem a českou emigrantkou padla Amerika na kolena. Je příčinou úspěchu Once opravdu jeho kvalita nebo měl prostě jen to štěstí, že si ho kritici, unavení dalšími (a dražšími) pokračováními hollywoodských spektáklů, vůbec všimli a navzdory jeho zřejmé nedokonalosti ho vyzdvihli do filmových nebes? Once je určitě zajímavým počinem, k zápisu do dějin kinematografie mu však mnohé schází.
Adam Chromý
Valentýnská deprese na jedničku s hvězdičkou
Sourozenci Rain, Storm, Forrest, Ocean a Pillow mají na svatého Valentýna k lásce stejně daleko jako jakýkoliv jiný den v roce. Potácí se životem mezi depresí a skepsí a štěstí prožívají výhradně ve chvílích, co mají do obecně vnímané představy spokojenosti pořádně daleko (sexuální experimenty, alkohol, drogy). Mohou potomci hipisácké matky, která jejich životy poznamenala nejen přihlouplými jmény, vůbec někdy poznat, jak má „opravdový“ život vypadat? Postavy vydařeného debutu nizozemské spisovatelky Esther J. Endingové „Po Valentýnu“ nejsou schopny nalézt své místo na světě, jelikož jejich těla i duše jsou posetá jizvami z minulosti. Nemohou přece začít přemýšlet o budoucnosti, dokud se nevypořádají s minulostí. A co se to vlastně stalo na Valentýna?
Adam Chromý
Impotentní Jack Rozparovač
Muzikály diváky lákají osvědčenými prostředky – známým příběhem, do nějž lze bez ohledu na realitu propašovat dostatečně jímavou milostnou zápletku, pro efektivní využití výpravy pochopitelně zasazeném do vizuálně pestrého historického období. Tentokrát za námět posloužil mýtus o Jacku Rozparovači, který na konci devatenáctého století děsil londýnské podsvětí. Sotva tehdy mohl tušit, že se za několik desítek let stane legendou a bude děsit pro změnu diváky divadla Kalich v Praze. Jack Rozparovač patří bezesporu k tomu lepšímu z domácí muzikálové produkce. Při celkovém dojmu však symbolicky, stejně jako jeho stejnojmenný hrdina, nedosáhne svého vrcholu.
Adam Chromý
Vlak smrti a beznaděje
V roce 1943 dostal Adolf Hitler od svých podřízených vskutku působivý dárek k narozeninám – hlavní město Říše vyčištěné od posledních Židů vzdorujících nacistickému teroru. A tak je po trase Berlín – Osvětim vyslán vlak, jehož vagony jsou po okraj napěchovány smrtí a beznadějí. O šedesát čtyři let později na základě této skutečnosti vznikl podstatně méně působivý film.
Adam Chromý
4 měsíce, 3 týdny, 2 dny a 1 potrat
Těchto bezmála pět měsíců může být pro dítě, jehož život se vlastně ani nezačal odpočítávat, poměrně dlouhou dobou. Interrupce je i dnes citlivým tématem a pokud je film se symbolickým časovým údajem v názvu (4 měsíce, 3 týdny a 2 dny) zasazen do Rumunska osmdesátých let, dosahuje zde doslova existencionálního rozměru. Vítězný snímek festivalu v Cannes nabízí zážitek možná intenzivnější, než by si divák nakonec přál, a ať už skončí jakkoliv, je zřejmé, že varianta šťastného konce zde neexistuje.
Adam Chromý
Milujte svého sponzora
Lucie Bílá vyráží po letech na turné, kde propaguje sýry a v neposlední řadě i svoji novou desku. V českém filmu se pije zásadně Mattonka stylově namířená etiketou přímo k divákovi. Pražský dopravní podnik podporuje film, co otevřeně nabádá k ničení jeho majetku. Českému filmu ztracenou energii dodává plynárenská společnost, kariéru lehce pozapomenuté hudební divy křísí mlékárna. To je showbusiness...
Adam Chromý
My všichni Gymplem nepovinní
Někdo z dlouhé chvíle čmárá po zdech graffiti, Tomáš Vorel o tom ze stejného důvodu natočil film. Výsledek je v obou případech stejný – obdivovatele nadchne, odpůrce pobouří a většina veřejnosti ho bez povšimnutí přehlédne. Gympl tvrdí, že graffiti současnou mládež bere mnohem více než školní docházka. Paradoxně přitom jako větší anarchii líčí poměry ve vzdělávacím ústavu než v komunitě vytvářející „alternativní kulturu“.
Adam Chromý
O krysách a lidech
K dosažení nebývalého gurmánského zážitku je potřeba vyváženého splynutí chutí pocházejících z těch nejlepších ingrediencí. A je jedno zda-li připravujete delikátní pokrm či sedláckou pochutinu, jakou Ratatouille je. K vyvolání stejně intenzivního zážitku filmového je potřeba zvolit stejně pečlivý přístup. Ratatouille obsahuje vše, co je k tomu potřeba – konflikt jedince nezapadajícího do společnosti, bezmeznou touhu po naplnění snů, spoustu uvěřitelných emocí, dramatické honičky, přesně načasované vtipné pointy vycházející z příběhu, dojemné okamžiky i nějaké to ponaučení na závěr. A abych nezapomněl, film je to animovaný a v hlavní roli exceluje labužnická krysa...
Adam Chromý
Jak Hřebejk s Jarchovským vařili dort
Jan Hřebejk (si) i letos natočil nový film. Tentokrát vypráví o těžkém období (tvůrčí) krize středního věku a tvrdí, že větším zlem než lhát je lež tiše tolerovat. Do hlavních rolí obsadil své staré kamarády, epizody zaplnil svými známými, dětské představitele sehnal výhradně z vlastních a přátelských zdrojů a navrch přidal své oblíbené motivy (Itálie, víno a výtvarné umění). Poněkud při tom ovšem zapomněl na to, že publikum není tvořeno jen vlastními kamarády.
Adam Chromý
Dotkni se slávy
Pondělí 27.8.2007 21:00 - televize Prima nasazuje třetí řadu Vyvolených a letošní okurková sezóna je oficiálně prohlášena za ukončenou. Prima se pokouší vstoupit po třetí do téže řeky a prostřednictvím televizního vysílání stvořit „nové hrdiny“, jejichž sláva bude hvězd se dotýkat, tedy aspoň do chvíle než opustí televizní obrazovky. Přichází čas neomezených možností pro lidi bez závazků, schopností a soudnosti, kteří ještě nepochopili jak je nebezpečné dotýkat se hvězd...
Adam Chromý
Můj velký tlustý americký sen
Hlavní hrdinka muzikálu Hairspray sní o kariéře hvězdy televizní show a o zrovnoprávnění černochů a tlustých lidí se zbytkem světa. Nacházíme se ovšem na počátku šedesátých let a televize je ještě černobílá stejně jako smýšlení většiny americké populace. Když si k tomu navíc přidáme její plnoštíhlou postavu, je zřejmé, že tento sen bude pořádně tučným a politicky korektním soustem.
Adam Chromý
Agent bez budoucnosti
Bourne, James Bourne...během pěti let stačil ztratit minulost, vytvořit o sobě mýtus a nyní se vrací v nic neříkajícím pokračování „Bourneovo ultimátum“, kde agent Bourne (s tváří Matta Damona) běží, běží a zase běží, aby poté zjistil, že před sebou samým neuteče a v závěru odpověděl na záludnou otázku, zda-li hrdina amerického filmu po pádu na vodní hladinu z desátého patra umírá či ne.
Adam Chromý
Příspějte na svůj dobrý pocit
Než projdete Václavák jsou schopni vás připravit o poslední korunu v peněžence. Nejsou to zloději ani bezdomovci, ale prodejci dobrého pocitu. Za dobrým účelem nabízejí předražené tretky a cetky pod značkou prospěšných organizací s jediným cílem – vzbudit ve vás iluzi konání dobra. Ranní cestou do práce si tak můžete odbýt svoji denní porci dobrého skutku a během pár kroků zachránit nemocné děti, devastaci přírody, pomoci vzdělávat obyvatele rozvojových zemí a v neposlední řadě získat uspokojení nad svou blahodárnou činností.
Adam Chromý
Zázraky (téměř) zadarmo
Dříve bylo potřeba ke splnění zázraku vycestovat přinejmenším do Vatikánu a jeho uskutečnění předcházely roky úpěnlivého modlení...to vše s velice nejistým výsledkem. Přitom pár kilometrů od Prahy Matka Lasana tvoří zázraky jako na běžícím páse a stačí ji k tomu stylově kýčovitá dekorace a především obrovská míra lidské naivity. Nicméně tato továrna na zázraky se ukázala jako velice výnosný podnik a dokazuje, jak může být provozování sekty výdělečnou činností.
Adam Chromý
Simpsonovi - delší, drsnější a zelenější
„Proč platit za něco, co můžete mít v televizi zadarmo?“ ptá se hned v úvodu Homer Simpson a udává tak ironický tón filmu, jemuž není nic svaté. Simpsonovi ve filmu bortí iluze o americké rodině, politice, ekologii, víře a konec konců i o samotném animovaném filmu. Ne, že by vše už několikrát nezaznělo v seriálu...Simpsonovi tak nakonec překvapí nejvíce tím, že se od své televizní předlohy vůbec neliší a lze je považovat jen za jednu prodlouženou epizodu.
předchozí | 1 2 3 4 5 | další |