Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dispute

Zajímalo by mne, zda jste sám někdy natočil nějaký film ?

Vaše subjektivní hodnocení mi připadá velmi stručné a nejasné - ostatně jako celá zpráva - v duchu Juraje Jakubiska.Rv

0/0
4.1.2011 19:19

sarumánek

docela dobré

I když text není zdaleka tak čtivý a svižný, aby ho s chutí zblajznul až do konce i řadový čtenář, hezkých postřehů, navíc hezky vyjádřených, je v něm docela dost. Jen bych si dával větší pozor na formulace typu "dokázal do komedie nejtěžšího komerčního rázu protlačit i upřímné emoce". Hanlivé (nebo řekněme havlovsky posměšné) označení "komerce" už je dávno vyčpělé a překonané a nic takového jako "nejtěžší komerční ráz" neexistuje. Stačí se podívat na desítku komerčně nejúspěšnějších komedií na světě, které jsou vesměs zároveň komediemi nejlepšími. Nehledě na to, že "upřímné emoce" bych hledal spíše v psychologických dramatech než u filmů vystylizovaných tak, abychom se při jejich sledování smáli.

0/0
4.1.2011 14:34

FoDa

Hmm..

Habermannův mlýn - období normalizace, co je to probůh za bláboly ?

0/0
30.12.2010 13:43

Adammm

Re: Hmm..

Očividně máte problém s pochopením souvislostí v textu...

0/0
3.1.2011 12:12

Peyrac

Re: Hmm..očividně máte problém psát jasně a srozumitelně :-(

Rv!!8-o

0/0
5.1.2011 0:40

prex

!!

sakra...to je jeden z mála dobrých článků o filmu tady mezi idnes blogery.............

ASi bych trošku proházel to pořadí dole.........ježiš, přiznejme si to, v Čechác se točí čím dál tím větší šit.....já nevim, s rozvojem digikinematografie by se dalo čekat....že....jaktože v řadě zemích dokážou točit zajmavé kvalitní a vkusné věci s menšími rozpočty.....v ČR je asi problém v producentech - jsou to kulturní barbaři bez vkusu a v tom, že všecko je to strašně o konexích...

-pak dále třeba...ten Švankmajer mi už příde dost trapnej, technicky přinejmenšim.......trošku hodně zaspal dobu....

-Kájínek mi teda jako akce dost zklamal, jedno trapný auto, ani zdaleka to nemá na kobru 11....troška střílení........kdyby radši natočil komornější záležitost věrnější...jenže...Jakl neni umělec......Češi vlastně o umělce už stejně nestojí.......

vizuál..........jo....to je těžký, když ani to tu lidi nedocení....sakra...lidi touží jen po laskavym humoru.....potřebujou, aby je někdo pěkně zparodoval..

0/0
30.12.2010 3:42

prex

Re: !!

jinak........možná je problém v tom, že se příliš myslí na diváky...........na hodně diváků................kdyby se na ně nemyslelo....producenti asi mají strach.............

pak je problém v obří americký konkurenci.................to prostě.......film už dávno realistický příliš není...pokud něco reflektuje naši dobu, tak to zase pokulhává v řadě jiných věcí.................režiséři stárnou....Hřebejkové apod., dobu nej slávu mají za sebou...........Nelis trapčí.....čím dál víc............nový režiséři....vlastně nejsou často vůbec režiséři....................................ale tak, co.......................................doufám, že se to zlomí ,že příde nějaká nová vlna....že budou digitální kamery a technika výkonějí a levnější a budou se točit nezávislé filmy......a nebude se myslet na to, kolik d*bilů na to příde..

0/0
30.12.2010 3:55

janmeis

v zásedě bych souhlasil, ale

1) Mnozí včetně mě považují roli Elišky Balzerové v Ženách v pokušení za bravurní, kritika autora článku mě trochu zarazila. 2) u "PIKO" je uvedeno: ...si na rozdíl od většiny domácích tvůrců dokáže vyhrát s obrazem. Pokud

bude příště stejnou péči věnovat i obrazu, výsledek může být ještě o

poznání lepší. Mělo tam být zřejmě něco jako: Pokud

bude příště stejnou péči věnovat i příběhu...

0/0
29.12.2010 17:03

prex

Re: v zásedě bych souhlasil, ale

sorry...ale kdo se trošku vyzná ve filmu, tak ví, že filmové umění je syntéza mnoha oborů a řemesel a neni to jen o nějaký závěrečný poentě.....v ĆR vizuál totiž hapruje také.....stejně jako ty nápady.............

0/0
30.12.2010 3:45

prex

Re: v zásedě bych souhlasil, ale

kamera je statická....na natočení 3 sezón v pekle potřebovali Islanďana...........Protektor byl pěkný, ale právě...z toho byla cejtit taková nevýpravnost....................řekl bych, že jsme vždy byly trošku technicky pozadu.....Češi dělají hodně reklam, to je fakt, ale ve filmech ta preciznost vidět neni..........

0/0
30.12.2010 3:48

fioman

Adame, myslím, že křivdíte panu Kleinovi.

Jeho "Rodinka" je velice vkusná komedie na úrovni a celá naše rodina se při ní skvěle bavila. Též film "Tacho" je velice povedený. A o "Jezeru hrochů" pana Trošky ani nemluvím. R^ Mám z Vašich hodnocení-recenzí smíšený pocit, Adame. Přijde mi, že chcete za každou cenu vnutit případnému divákovi svůj názor. Tedy: na tento film určitě jděte a na tento rozhodně ne. Nevím, proč tak činíte. Nechte prosím na divákovi samotném, který film navštíví a který se pro něj stane tím nejlepším. Jinak, souhlasím s "Vaším" prvním místem. Film "Pouta" je skvělý a slušela by mu i nominace na Oscara v kategorii zahraničních filmů. R^ F.F.

0/0
29.12.2010 15:41

lokutus

Re: Adame, myslím, že křivdíte panu Kleinovi.

Heh?

0/0
29.12.2010 16:07

Haluzorium

Re: Adame, myslím, že křivdíte panu Kleinovi.

eeeeeeeee ?!?

0/0
30.12.2010 10:01

lokutus

Rodinka

Rodinka byla poslední kapka. Od tohoto filmu přestávám do kina na českou tvorbu chodit definitivně. Zaplatíte nehorázných 160 korun, kouknete se na reklamy před filmem (15 minut) a pak koukáte na reklamy místo filmu. Film nikde, jen série provázaných reklam. Za 160 korun. Plus příspěvek na českou kinematografii, plus daně.

0/0
29.12.2010 13:08

Karl Novak

Re: Rodinka

Ovšem dotovat budete muset prostřednictvím daní českou filmovou produkci i nadále.

0/0
29.12.2010 13:19

lokutus

Re: Rodinka

Samozřejmě. A bohužel. Stejně jako MHD nebo ČD.

0/0
29.12.2010 13:35

certik_bertik

Re: Rodinka

co je špatného na MHD?

0/0
29.12.2010 13:43

lokutus

Re: Rodinka

Že je dotována z daní. Tedy pokud jezdím autem a MHD nevyužívám, přesto na ní doplácím. Doplácí na ni i lidé z Horní-Dolní, kteří MHD vůbec nemají. Je to zlodějina.

Dále je to monopolní podnik, což přináší nekvalitní služby z důvodu neexistující konkurence.

Neefektivní, předražený podnik, dotovaný z daní. Stačí?

0/0
29.12.2010 13:52

certik_bertik

Re: Rodinka

není tomu tak. Na MHD jsou peníze z rozpočtů města, která si je objedná

0/0
29.12.2010 13:54

Karl Novak

Re: Rodinka

A města berou peníze odkud ?

Berou je občanům. Města mají peníze pouze od vydělávajících občanů.

A MHD se stávají často trafikami a dojnými krávami politiků.

0/0
29.12.2010 13:59

certik_bertik

Re: Rodinka

ve veřejné dopravě nejsou moc výnosné fleky,alespoň pokud vím v ČR.

Navíc většina měst v ČR se bez MHD neobejde, protože by se do ni všechna auta najednou nevešla a nemálo lidí ani auto nemají

0/0
29.12.2010 14:03

Karl Novak

Re: Rodinka

Pražská OpenCard je napojena kromě jiného na MHD. To je příklad zneužití MHD pro vysávání daní do soukromích kapes.

MHD je asi někde potřebná, proč by však musela být doprava dotována z daní ?

To, že je něco potřebné neznamená, že to musí být dotováno.

Potřebné jsou i housky, elektřina a plyn, nebudeme je však snad kvůli tomu dotovat !

0/0
29.12.2010 14:11

certik_bertik

Re: Rodinka

Praha by se bez MHD prostě neobešla, kdyby byla zrušena a všichni by museli jezdit soukromými auty, tak by jste v ní ani neprojel. Tak ČEZ dostává od státu nemalé dotace.

0/0
29.12.2010 14:14

lokutus

Re: Rodinka

Žijete v podivném černobílém světě. Státní Jednota byla také zrušena a nevšiml jsem si, že by byl nedostatek samoobsluh a jiných obchodů s potravinami. Když bude zrušena MHD v současné podobě, resp. když bude do městské dopravy vpuštěna konkurence a zrušna dotační podpora pro MHD, pustí se do přepravy cestujících soukromé subjekty. K žádnému "MHD nebo auta" nikdy nedojde.

0/0
29.12.2010 14:21

certik_bertik

Re: Rodinka

jak byste si takovou konkurenci třeba v metru představoval? Chvilku bude jezdit Petr chvíli Pavel se soupravou? A co když Petr bude chtít to metro zastavit, aby Pavlovi uškodil?

0/0
29.12.2010 14:26

lokutus

Re: Rodinka

MHD je jen metro? Metro je možné provozovat jen v současné podobě? To jsou mi věci... Asi jakoby někdo před dvaceti lety argumentoval, že soukromé firmy nemůžou konkurovat v telekomunikacích, protože jak byste si představovali konkurenci třeba v ústřednách? Co kdyby Pepa zablokoval jednu ústřednu, aby poškodil Pavla? Váš svět je tak báječně jednoduchý, závidím vám.

0/0
29.12.2010 14:42

certik_bertik

Re: Rodinka

tak navrhněte jak by se mělo metro provozovat ponovu

0/0
29.12.2010 14:47

lokutus

Re: Rodinka

Zprivatizovat a soukromé firmy se už samy rozhodnou, stejně jako se rozhodly v mobilní telefonii, v IT, v prodeji zboží a infrastruktuře okolo prodeje zboží... atd. Anebo se někdo před dvaceti lety ptal někoho jak by se měla provozovat telekomunikační síť? Prostě se vedle té státní budovala i mobilní a dneska tvoří objem mobilních hovorů několikanásobek hovorů skrz pevné linky. A to se na začátku 90 let dělala velice nákladná rekonstrukce telekomunikační sítě za miliardy. Přesto byly soukromé firmy schopny investovat další miliardy do paralelní sítě vlastních BTS a pokryly postupně celou ČR. V mnohem kratší době než to trvalo státu s těmi pevnými linkami. Nechat to na nich, to je má rada.

0/0
29.12.2010 14:53

certik_bertik

Re: Rodinka

Tak v případě Telecomu šlo spíš o ty Holaňdany že z toho chtěli vyrýžovat co šlo a nepovolili rozumné tarify pro internet a tedy došlo k masivnímu rozvoji Wifi technologie. Kdyby tam tenkrát byl někdo rozumnější tak bychom dnes byli v úplně jiné situaci

0/0
29.12.2010 14:58

lokutus

Re: Rodinka

Nebavíme se o internetu, ale o telefonní síti - klasické měděné dvoulinky a ústředny versus mobilní síť.

0/0
29.12.2010 15:02

certik_bertik

Re: Rodinka

jde o to, že na těch linkách mohly dneska být téměř všichni na internetu, pokud by Telecom nabídl nějaké rozumné tarify už tenkrát, což by mohlo uchránit od poklesu z důvodu rušení pevných telefonních linek, prostě na těch linkách by běhalo něco jiného a nemusely by být všude ty wifi, které jsou drahé a poruchové

0/0
29.12.2010 15:08

lokutus

Re: Rodinka

Proč furt mluvíte o Wi-Fi? Já o koze vy o voze?

Český telecom, komunistický pohrobek se státní účastí, ve kterém měla spousta politiků svůj podíl a proto mu stát léta legislativně nahrával? O tom jste mluvil? Já mluvím o mobilních operátorech jako je O2, T-Mobile, Vodafone, a jejich předchůdcích, kteréžto firmy investovaly miliardy do rozvoje svých mobilních sítí, ač zde byla neférová konkurence v podobě státní pevné telefonní sítě. Úspěšná konkurence v nezdravém pseudotržním prostředí.

0/0
29.12.2010 15:15

certik_bertik

Re: Rodinka

Stát byl pouze podílníkem telecomu, zdaleka ne vlastníkem

0/0
29.12.2010 15:18

lokutus

Re: Rodinka

Neřekl jsem, že byl vlastníkem, jen že v něm významní politici měli své podíly, tudíž mu léta legislativně nahrávali podporovali jeho neférovou pozici na trhu.

0/0
29.12.2010 15:20

certik_bertik

Re: Rodinka

Telecom byl taky vlastníkem Eurotelu, takže se podílel i na rozvoji mobilní sítě a jistě měl svoje chyby ale svojí práci odvedl

0/0
29.12.2010 15:25

Karl Novak

Re: Rodinka

Otázka nestojí, jestli Praha MHD potřebuje. Otázkou je, proč musí být dotována z daní vybraných pod pohrůžkou násilí !

Politici to dělají proto, aby mohli odčerpávat peníze vybrané od občanů na svá konta.

Tak to je.

Co se týče Prahy, tak MHD potřebuje i dle mého mínění.

0/0
29.12.2010 14:22

certik_bertik

Re: Rodinka

tak žádný systém není dokonalý

0/0
29.12.2010 14:26

lokutus

Re: Rodinka

Výborný argument. Nic není dokonalé, tak se ani nebudeme snažit to změnit. Což?

0/0
29.12.2010 14:42

certik_bertik

Re: Rodinka

víme už z historie (viz např: vznik minulého režimu) že snaha o jakoukoliv změnu za každou cenu může být velmi kontraproduktivní

0/0
29.12.2010 14:45

lokutus

Re: Rodinka

Neříkám za každou ceny. Spíš co nejlevněji. ;-)

0/0
29.12.2010 14:54

certik_bertik

Re: Rodinka

někdy je nejlevnější věc ta nejdražší

0/0
29.12.2010 14:56

lokutus

Re: Rodinka

OK, tohle vlákno ukončíme, ta diskuse už skončila v argumentačním hnoji.

0/0
29.12.2010 15:04

lokutus

Re: Rodinka

Vy platíte daně cíleně konkrétní obci? O tom slyším poprvé.

0/0
29.12.2010 14:06

certik_bertik

Re: Rodinka

tak samozřejmě je to tak že část vybraných daní jde do rozpočtu města na jeho provoz a drtivá většina nějakou formu veřejné dopravy používá

0/0
29.12.2010 14:10

lokutus

Re: Rodinka

No, takže je to prostě hromada peněz od všech daňových poplatníků, ze které si města urvou svou část. MHD by mi byla sympatická, kdyby si na sebe vydělala sama a kdyby neměla monopol. Proto to považuji za špatný podnik. Je závislý na státu a drží se státního cecku jak blecha košile. Stojí enormní množství peněz, nedokáže si na sebe vydělat. Navíc nemá konkurenci. To všechno je špatné. Proto mi MHD v současné podobě vadí. Nechci na ni doplácet, protože ji nevyužívám. Ze stejného důvodu nechci doplácet na českou kinematografii, České dráhy, ani na České aerolinie. Nechci doplácet na gender studie, ani jiné studie, tvořené různými příspěvkovými organizacemi. Ze státních služeb využívám pouze silniční síť, školství a zdravotnictví. Poslední dvě bych také raději viděl v soukromých rukou, než užívat tak mizerných služeb. Ale to je na obsáhlejší pojednání o neefektivitě a plýtvání ve státním sektoru.

0/0
29.12.2010 14:19

certik_bertik

Re: Rodinka

můžete se odstěhovat do Mongolska je to tam přesně podle vašich představ.

Ještě zrušíme policii a každý ať si koupí na svoji obranu kulomet. Kdo nedokáže zmáčknout spoušť na někoho cizího má zkrátka smůlu

0/0
29.12.2010 14:23

lokutus

Re: Rodinka

Anebo se vy odstěhujte do Severní Koreje, kde má stát pod palcem všechno. Tam budete jistě spokojen.

O policii ani armádě jsem neřekl ani slovo. Zbytečný argument ad absurdum, značící argumentační nouzi na vaší straně.

0/0
29.12.2010 14:39

certik_bertik

Re: Rodinka

mě to tady celkem vyhovuje. Já celkem nerad řídím a tedy formy veřejné dopravy využívám prakticky denně. To znamená že si je i ze svých daní zaplatím. Já třeba nepotřebuji dálnice a přesto je ve svých daní zaplatím. Nepotřebuji vést válku, přesto vím že armáda je nutná a tak se na jejím financování podílím.

0/0
29.12.2010 14:43

lokutus

Re: Rodinka

Fajn, věřím vám, že jste takový jednoduchý člověk, který neřeší, kolik ho stojí neefektivní služby, o které nestojí. Kromě toho, že dálnice a silnice samozřejmě využíváte také (pokud jíte a oblékáte se, minimálně) vám váš názor neberu. To ale neznamená, že s vaší zlodějinou souhlasím. Nutíte mě platit něco co nechci. Jezděte si MHD, pro mě za mě, ale za své, laskavě. Koukejte se na české filmy, ale za své. To je morální základ. Pokud schvalujete zlodějinu, jste zloděj i sám.

0/0
29.12.2010 14:48

certik_bertik

Re: Rodinka

nepotřebuji dálnici abych se mohl najíst, to je absurdní nápad, nakonec myslím si že by se hodně nákladů mělo dostat zpět na koleje, to by samozřejmě ve vedení ČD nemohli být tak neschopní lidé. Silnice pochopitelně třeba jsou.

Já nové české filmy nemusím, jelikož se tam dostala neschopná cháska, ale věřím že až jednou všechny ty Hřebejky, Alice Nellis atd. trefí šlak tak se tam třeba dostanou i schopnější lidé

0/0
29.12.2010 14:55



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.